Sigma Personeelsdiensten

Klanten adviseren, coachen en ondersteunen geeft mij energie

Irene Jonker – Blok

Payroll & HR Specialist

Irene Jonker – Blok is in haar functie als Payroll & HR Specialist bij Sigma Personeelsdiensten in Breda contactpersoon voor diverse klanten. En dat klantcontact is precies waar Irene gelukkig van wordt in haar werk. Irene vertelt wat het contact met klanten inhoudt en voor haar betekent.

Eerste aanspreekpunt

Drie jaar geleden startte Irene bij Sigma. Ze zocht uitdaging in haar werk, doorgroeimogelijkheden en meer contact met klanten. Bij Sigma heeft Irene haar eigen klantenportefeuille. Dit houdt in dat ze het eerste aanspreekpunt is voor haar klanten. “Mijn portfolio bestaat uit ongeveer vijftig organisaties, variërend van een ijssalon met een paar werknemers tot een kinderopvang met veertig werknemers”, vertelt Irene. “Het gaat dus om werkgevers in allerlei soorten branches. Ik adviseer hen in verschillende HR-vraagstukken, maar verzorg ook de salarisverwerking en de uitkeringsaanvragen bij het UWV. Daarnaast heb ik contact met pensioenfondsen en verzekeringsmaatschappijen. Deze diversiteit in zowel klanten als het werk maakt mijn functie juist zo leuk!”

 

Liever bellen dan mailen

Sigma staat voor persoonlijk klantcontact. Ook Irene vindt dat erg waardevol. “Ik bel mijn klanten liever dan dat al het contact via e-mail verloopt”, licht Irene toe. Ook gaat Irene graag bij ze langs: “Ik vind het belangrijk om een persoonlijk beeld van mijn klanten te hebben en elkaar te kennen. Zo bouw je een band op, wat de samenwerking nog meer versterkt.” Het komt ook weleens voor dat klanten bij Sigma op bezoek komen. “Onlangs organiseerde ik samen met een collega een training op maat voor een klant uit België”, zegt Irene. “Dit bedrijf heeft ook vestigingen in Hoogerheide en Kerkrade. Ze wilden hun kennis over verloning bijspijkeren. Hoe is dat in de Nederlandse wet- en regelgeving geregeld? Hoe ziet een loonstrook in Nederland eruit? En hoe werkt het met de afdrachten? Ik vond het superleuk om te doen. Klanten adviseren, coachen en ondersteunen bij allerlei HR-vragen geeft mij echt energie.”

Een stapje extra zetten

Irene zet graag een stapje extra voor haar klanten. Hoe ze dat doet? Door proactief kansen te signaleren en persoonlijke interesse te tonen. “Als er bij een klant een medewerker van 56 jaar of ouder in dienst komt, attendeer ik de klant erop dat hij loonkostenvoordeel kan krijgen”, geeft Irene als voorbeeld. “Vaak is diegene hier niet van op de hoogte. Ik leg dan graag uit wat het voordeel inhoudt en op welke manier ze het aan kunnen vragen.” Maar soms zit het ook in iets kleins, vertelt Irene. “Is een klant net terug van vakantie of zit hij in de lappenmand, dan vraag ik daarnaar. Voor mij is dat heel normaal; het past bij wie ik ben als persoon.” Deze attente gebaren worden enorm gewaardeerd. Irene: “Persoonlijk contact, duidelijke communicatie en vragen snel oppakken vind ik belangrijk. Als een klant belt met een vraag en hij aan het einde van het gesprek geholpen is en verder kan, dan geeft mij dat veel voldoening. Daar doe ik het voor!”

MET JOU BOUWEN AAN GELUK

Bij Sigma bouwen we graag met jou aan jouw (werk)geluk. Enthousiast geworden na het verhaal van Irene? En wil je meer weten over werken bij Sigma? Bekijk onze vacatures en lees meer over onze cultuurjouw loopbaanmogelijkhedenonze arbeidsvoorwaarden en de sollicitatieprocedure.