Sigma Personeelsdiensten

Ik adviseer klanten zoals ik zelf graag geholpen wil worden

Bas van Tetering

Adviseur Pensioen & Inkomen

Als Adviseur Pensioen & Inkomen bij Sigma Personeelsdiensten heeft Bas van Tetering veel contact met klanten. Klanten helpen en ontzorgen, dat is waar Bas blij van wordt. En dat doet hij op een persoonlijke en toegankelijke manier. Bas: “Ik zeg altijd tegen een klant: ik regel het. Dat is het belangrijkste, zodat de klant zich kan focussen op het ondernemen.” 

Een geschikte pensioenregeling voor iedereen

Wil je als werkgever advies in pensioenvoorzieningen en inkomensverzekeringen? Dan kun je bij Bas en zijn collega’s terecht. Bas adviseert ondernemers in allerlei branches: “Een belangrijk speerpunt is collectief pensioen voor werkgevers die geen verplichte regeling hebben. We helpen hen met het vormgeven van een geschikte pensioenregeling voor hun werknemers.” Een goed beeld krijgen van de wensen van de klant is daarbij belangrijk. Hoe pakt Bas dit aan? “Door open vragen te stellen en te luisteren”, zegt Bas. “Ik vraag altijd naar het doel van de werkgever. Wat wil hij voor zijn werknemers geregeld hebben? Andersom wil de werkgever weten wat de kosten zijn en wat het oplevert voor zijn werknemers. Vervolgens brengen we op een eenvoudige en duidelijke manier alle mogelijkheden in beeld, zodat we het best passende advies kunnen geven. Wij zijn specialisten in ons vak en zorgen dat alles, voor zowel de werkgever als werknemer, goed geregeld is.” 

Persoonlijk, toegankelijk en vooruitstrevend

Bas vindt persoonlijk contact met zijn klanten belangrijk. “Er zijn klanten die ik regelmatig spreek, maar sommigen zie ik één keer per jaar”, vertelt Bas. “Dat geeft niet. Het gaat erom dat de klant weet dat hij mij altijd kan bereiken. Heeft hij een vraag over pensioen en inkomen? Dan moet hij bij mij zijn. Dat persoonlijke contact vind ik waardevol en geeft vertrouwen.” Toegankelijk en vooruitstrevend zijn ook waarden die Bas in zijn werk kenmerken. “Ik leef me in mijn klanten in en ga nooit onvoorbereid naar een klant toe”, licht Bas toe. “Wat houdt mijn klant bezig? Zijn er ontwikkelingen of heeft hij bijvoorbeeld onlangs een prijs gewonnen? Ik vind het belangrijk om daar ook bij stil te staan.” En hoewel de pensioenwereld misschien niet het meest innovatieve beroep is, vindt Bas het uitdagend om zich te blijven ontwikkelen in zijn werk: “Ik ben altijd bezig met het optimaliseren van processen en probeer van iedere klantsituatie te leren.”

Fitste medewerker van het jaar

Klantcontact is voor Bas dus essentieel voor zijn werkgeluk bij Sigma. Waar Bas nog meer energie van krijgt, is sporten. Ook daarvoor zit hij bij Sigma op zijn plek. Bas: “Sigma heeft oog voor vitaliteit. Regelmatig worden er diverse sportieve activiteiten georganiseerd, zoals zwemmen, kickboksen en rugby. Daarnaast biedt Sigma een aantrekkelijke fitnessregeling en kun je op alle kantoren vers fruit pakken.” Op de vraag wat zijn favoriete sport is, hoeft Bas niet lang na te denken: “Wielrennen! Ik ben een ochtendmens en fiets ’s ochtends vroeg, voordat ik naar werk ga, vaak nog een ronde. Dan kan ik er de rest van de dag tegenaan.” Doordat Bas aan de meeste FIT!-activiteiten bij Sigma heeft meegedaan, is hij dit jaar uitgeroepen tot de fitste medewerker van het jaar. Bas: “Dat is natuurlijk een leuke titel. Zo creëer je binnen de organisatie aandacht voor vitaliteit. Samen sporten met collega’s zorgt ook voor onderlinge binding. Je leert elkaar op een andere manier kennen. Ik vind het mooi dat Sigma hier aandacht voor heeft!”

MET JOU BOUWEN AAN GELUK

Bij Sigma bouwen we graag met jou aan jouw (werk)geluk. Enthousiast geworden na het verhaal van Bas? En wil je meer weten over werken bij Sigma? Bekijk onze vacatures en lees meer over onze cultuurjouw loopbaanmogelijkhedenonze arbeidsvoorwaarden en de sollicitatieprocedure.